A 261/2004/EK uniós rendelet mentőöv a légi utazás során kellemetlenséget szenvedő utasok számára. Egyszerűen fogalmazva, ha az Ön járata késik, törölték vagy túlfoglalással találkozott, jogosult kártérítésre. Ez pedig akár 600 euró is lehet! Fontos, hogy ez a rendelet az EU-ból induló, az EU-ba tartó (ha európai légitársasággal repül) és az európai országok közötti járatokra vonatkozik.
Fontos azonban megjegyezni, hogy nem minden járatkésés vagy járattörlés jelenti automatikusan azt, hogy jogosult vagy kártérítésre. Bizonyos feltételeknek teljesülniük kell, többek között a késés hosszának és a járat távolságának. Ezenkívül, ha a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a késést vagy törlést rajta kívül álló rendkívüli körülmények okozták, előfordulhat, hogy nem nyújt kártérítést. További információ a kártérítési igényekről.
Ha az Aviancával repül, és járata több mint három órát késik, jogosult lehet kártérítésre. Ennél azonban kicsit bonyolultabb a dolog, mivel bizonyítania kell, hogy a késést a légitársaság okozta, és nem rendkívüli körülmények, például rossz időjárás vagy sztrájk.
A járatkésések sok kellemetlenséget okozhatnak, az elmaradt találkozóktól kezdve az elvesztett lehetőségekig. Ezért fontos tudnia, hogy jogosult olyan kártérítésre, amely legalább részben kompenzálhatja ezeket a kellemetlenségeket. Ha pedig nehéznek találja a kártérítés megszerzésének folyamatát, ne féljen olyan szakértőkhöz fordulni, mint mi a Refundio.hu-nél. További információ a járatkésésekről.
Egy járat törlése még frusztrálóbb lehet. Az Aviancának legalább 14 nappal az indulás előtt tájékoztatnia kell Önt, ha ez nem így van, és nem tud átfoglalni egy másik járatra, kártérítést igényelhet. Ha pedig az utolsó pillanatban történik, akkor is segítséget kell kapnod étkezés, harapnivaló vagy szállás formájában.
Ha olyan helyzetbe kerül, hogy törölték a járatát, és nem tudja, mit tegyen, fontos, hogy ne feledje, vannak jogai. Legyen szó akár egy másik járathoz való jogról, akár a kártérítéshez való jogról, tudnia kell, hogy mit kell tennie. És ha úgy találja, hogy nem akarja vagy nem tudja saját maga kezelni a helyzetet, mi segítünk. További információ a törölt járatokról.
A kártérítés összege a járat hosszától függően változik:
Példák:
Fontos megjegyezni, hogy ezek az összegek a maximális kártérítést jelentik, amelyet kaphat. A kártérítés tényleges összege alacsonyabb is lehet a körülményektől függően, például a késés hosszától és attól, hogy a kártérítés valamennyi feltétele teljesült-e. Ha pedig nem biztos a helyzetében, forduljon hozzánk, és szívesen segítünk kideríteni, hogy milyen kártérítésre jogosult.
Kártérítés akkor jár, ha a járat késését vagy törlését a légitársaság okozta. Nem jogosult azonban kártérítésre, ha:
Ezeken a helyzeteken kívül vannak más olyan körülmények is, amelyek esetén nem jogosult kártérítésre. Például, ha Ön önként lemondott a helyéről bizonyos kedvezményekért cserébe, vagy ha a járatot a légitársaságon kívül álló okból törölték vagy késett. Fontos megjegyezni, hogy a szabályok speciálisak, és minden eset egyedi, ezért ha bizonytalan, a legjobb, ha szakértőkhöz fordul, akik pontos információkkal és segítséggel tudnak szolgálni.
Két lehetősége van. Az első, hogy közvetlenül az Aviancával lépjen kapcsolatba, és kérjen kártérítést. Ez bonyolult és időigényes lehet, mivel össze kell gyűjtenie az összes szükséges dokumentumot, és esetleg idegen nyelven kell kommunikálnia a légitársasággal. A második, és sokkal egyszerűbb megoldás, ha ránk bízza a Refundio.hu oldalon. Mi mindent elintézünk - az űrlap kitöltésétől kezdve a légitársasággal való kommunikációig. És nem számítunk fel semmilyen előzetes díjat!
Ha az utóbbit választja, számíthat arra, hogy a folyamat sokkal gördülékenyebb és stresszmentesebb lesz. A Refundio.hu-nél rendelkezünk a megfelelő tapasztalattal és tudással ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk a légitársaságokkal tárgyalni, és ügyfeleinknek megszerezzük a nekik járó kártérítést. Önnek csak annyit kell tennie, hogy kitölti egyszerű online űrlapunkat, a többiről pedig mi gondoskodunk.
Ha az Avianca elutasítja kártérítési igényét, ne essen kétségbe. Mi a Refundio.hu-nél tapasztalattal rendelkezünk az ilyen helyzetekben, és tudjuk, hogyan kell eljárni. Csak töltse ki űrlapunkat, és mi mindent elintézünk. Tárgyalni fogunk az Aviancával, és megpróbáljuk megszerezni az Önt megillető kártérítést.
Elképzelhető, hogy különböző okokból elutasítással találkozik, legyen az egy rosszul kitöltött űrlap, vagy a légitársaság arra hivatkozik, hogy a késés rendkívüli körülmények miatt következett be. Ebben az esetben fontos, hogy legyen valaki, aki ismeri a jogait, és hatékonyan tud kommunikálni a légitársasággal. A Refundio.hu-nél rendelkezünk a megfelelő tudással és tapasztalattal ahhoz, hogy segítsünk Önnek tisztességes eredményt elérni.
A légi utazás kiszámíthatatlan lehet, de a Refundio.hu segítségével mindig van valaki, aki segít Önnek abban, hogy megkapja azt, ami jogosan jár Önnek. Legyen szó akár késő járatról, törölt járatról vagy lekésett csatlakozó járatról, mi itt vagyunk Önnek. Ne feledje, még rendkívüli körülmények esetén is jogosult lehet segítségre és ellátásra.