A 261/2004/EK uniós rendelet olyan, mint egy védőpajzs a légi utazás során kellemetlenségekkel szembesülő utasok számára. Egyszerűen fogalmazva, ha az EU-ból induló vagy európai légitársasággal közlekedő járatát késik, törlik vagy túlfoglalás történik, Ön jogosult pénzügyi kártérítést igényelni. Ez a rendelet védi Önt, és biztosítja, hogy a légitársaságok felelősséget vállaljanak az okozott kellemetlenségekért.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha Ön olyan helyzetbe kerül, hogy járata több mint három órát késik, vagy előzetes értesítés nélkül törlik, vagy ha túlfoglalás miatt nem engedik felszállni, kártérítést igényelhet. Fontos tudni, hogy a rendelet minden olyan járatra vonatkozik, amely az EU valamelyik repülőteréről indul, vagy amely európai légitársasággal az EU-ba közlekedik.
Ha Ön a Swiss Air légitársasággal repül, és járata több mint három órát késik, jogosult lehet kártérítésre. Fontos, hogy a késést az érkezési idő, nem pedig az indulási idő alapján számítják ki. Ha ez történik Önnel, közvetlenül a Swiss Air-től igényelhet kártérítést, vagy lépjen kapcsolatba velünk a Refundio.hu címen, és mi mindent elintézünk Önnek.
Ez egyszerű - csak adja meg nekünk a járatának adatait, és mi megnézzük, jogosult-e kártérítésre. Ha igen, akkor mi intézzük az összes kommunikációt a légitársasággal, és gondoskodunk arról, hogy megkapja, ami jogosan jár Önnek. A legjobb az egészben, hogy ha nem járunk sikerrel, nem fizet nekünk semmit.
A járattörlések mindig stresszesek, de ha a Swiss Air légitársasággal repül, és járatát kevesebb mint 14 nappal a tervezett indulás előtt törlik, jogosult lehet kártérítésre. Ebben az esetben fontos, hogy megőrizze az összes dokumentumot és a járat adatait, hogy segítsen a kártérítés igénylésében. Ha pedig nem tudja, hogyan kell ezt megtenni, a Refundio.hu csapatunk szívesen segít.
Ha a járatát történetesen törlik, és erről nem értesítették időben, vagy nem ajánlottak Önnek alternatív közlekedési lehetőséget, jogosult a kártérítésre. Az eljárás hasonló a késő járatok esetében alkalmazott eljáráshoz - Ön megadja nekünk a járat adatait, mi pedig elintézzük a többit. Szolgáltatásainkat úgy alakítottuk ki, hogy a lehető legkényelmesebbek és leghatékonyabbak legyenek az Ön számára, így Ön fontosabb dolgokra koncentrálhat, amíg mi a kárigényével foglalkozunk.
A kártérítés összege a járat hosszától függően változik, és akár 600 euró is lehet. Íme néhány példa arra, hogy a járat hosszától függően hogyan nézhet ki a kártérítés:
Fontos megjegyezni, hogy ezek az összegek maximumok, és a tényleges kártérítés az Ön járatának konkrét körülményeitől függően alacsonyabb lehet.
A kártalanítás akkor jár, ha a 261/2004/EK uniós rendelet feltételei teljesülnek. Ön azonban nem jogosult kártalanításra, ha:
Ezen túlmenően, ha Önnek olyan alternatív közlekedési lehetőséget ajánlottak fel, amely minimális késéssel juttatja el Önt a célállomásra, vagy ha a járatot olyan okokból törölték, amelyek a járat biztonsága érdekében "szükségesnek" minősülnek, Ön szintén nem jogosult kártalanításra. Fontos megjegyezni, hogy minden eset egyedi, és egyedi mérlegelést igényelhet.
A kártérítés megszerzése kihívást jelenthet, de két lehetősége van. Megpróbálkozhat saját maga a Swiss Air weboldalán keresztül, vagy igénybe veheti szolgáltatásainkat a Refundio.hu oldalon. Mi mindent elintézünk Ön helyett, az űrlap kitöltésétől a légitársasággal való kommunikációig.
Ha úgy dönt, hogy az önérvényesítés útját választja, akkor a Swiss Air weboldalán található űrlapot kell kitöltenie, és minden szükséges információt és dokumentumot meg kell adnia. Ez a folyamat időigényes lehet, és gondos ellenőrzést igényel. Ha viszont a mi szolgáltatásainkat választja, időt és energiát takarít meg. Szakértőink nagy tapasztalattal rendelkeznek a kártérítési igények terén, és tudják, hogyan kell hatékonyan eljárni a légitársaságokkal.
Ha egy légitársaság megtagadja Öntől a kártérítést, ne essen kétségbe. A Refundio.hu címen felveheti velünk a kapcsolatot. Szakértőink megvizsgálják az Ön esetét, megállapítják, hogy jogosult-e kártérítésre, és ha igen, mindent megteszünk annak érdekében, hogy Ön megkapja azt. Csak töltse ki egyszerű űrlapunkat, és mi gondoskodunk a többiről.
Ha elutasítással találkozik, fontos, hogy ne adja fel. Sok utazó úgy véli, hogy ha egy légitársaság egyszer elutasítja a kártérítést, az a végleges döntés. Ez azonban nem igaz. A mi segítségünkkel panaszt nyújthat be, és mi segítünk bebizonyítani a kártérítéshez való jogát. Csapatunk tapasztalt a legbonyolultabb ügyek kezelésében is, és minden helyzetben készek vagyunk segíteni Önnek.
Ha a Swiss Air járatának késését vagy törlését tapasztalta, ne habozzon, vegye igénybe szolgáltatásainkat a Refundio.hu oldalon. Azért vagyunk itt, hogy segítsünk Önnek megkapni az Önt megillető kártérítést.