A 261/2004/EK uniós rendelet mentőöv a légi utazás során kellemetlenséget szenvedő utasok számára. Egyszerűen fogalmazva, ha az EU-ból induló járata késik, törölték vagy túlfoglalás áldozata lett, jogosult lehet pénzügyi kártérítésre. Akár 600 euróig! Ez nagyszerű hír, nem igaz? De mit is jelent ez a gyakorlatban? Ha a járata több mint három órát késik, vagy akár törlik, nem kell csak úgy túllépnie rajta. A rendelet jogot ad Önnek kártérítés igénylésére, amely segíthet enyhíteni az utazással járó kellemetlenségeket.
Ha a Neos járatával repül, és járata késik több mint három órát, jogosult lehet kártérítésre. Fontos, hogy a késést az érkezéskor, nem pedig az induláskor számítják. Hogyan kell ezt megtenni? Csak töltse ki az űrlapot, és mi mindent elintézünk. De mi van akkor, ha a késést a légitársaságon kívül álló okok okozzák? Ebben az esetben, például rendkívüli körülmények esetén Ön nem jogosult kártérítésre. Ha azonban a késést a társaság okozza, például műszaki hiba vagy a személyzet problémái, akkor teljes mértékben jogosult a kártérítésre.
A járat törlése nagyon stresszes lehet. De ha ez történik Önnel a Neos járatával, ne essen kétségbe. Ha a tervezett indulás előtt kevesebb mint 14 nappal értesítik Önt a járattörlésről, akkor jogosult lehet kártérítésre. Minden azzal kezdődik, hogy kitölti űrlapunkat, a többiről pedig mi gondoskodunk. De mi van akkor, ha Önnek csatlakozó járata van, és az első járat törlése miatt fennáll a veszélye annak, hogy lekési a csatlakozó járatot? Ebben az esetben is tudunk segíteni. Fontos, hogy az összes járat egy foglalás része legyen, hogy a kártérítési igény egyértelmű és világos legyen.
A kártérítés összege a járat hosszától függően változik:
Példák? Egy Prágából Rómába tartó járat 250 euróba kerülhet, míg egy Prágából New Yorkba tartó járat akár 600 euróba is. De mi van akkor, ha Berlinből Madridba repül, és a járata késik? Ez egy 1500 és 3500 km közötti repülőút, így 400 eurós kártérítésre számíthat. Ha pedig peched volt, és törölték a járatodat, ugyanekkora összeget kellene felajánlani neked kártérítésként.
Kártalanítás akkor jár, ha a járat késik, törölték vagy túlfoglalt. De vigyázzon, nem minden esetben jogosult kártérítésre. Ha a késést rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárási körülmények vagy sztrájk okozza, nem kaphat kártérítést. Egy másik példa arra, amikor nem kap kártérítést, ha a járattörlésről kellő időben értesítették, és alternatív járatot ajánlottak fel Önnek. Végül, ha Ön a légitársasággal kötött megállapodás részeként önként lemond a helyéről egy zsúfolt járaton, szintén nem jogosult kártalanításra.
Két lehetősége van. Az első, hogy közvetlenül a Neos-szal lép kapcsolatba, és maga gondoskodik a kártérítésről. A második, és sokkal egyszerűbb, ha mindent ránk bíz a Refundio.hu oldalon. Csak töltse ki az űrlapunkat, és mi mindent elintézünk. Miért válasszon minket? Mert van tapasztalatunk, és tudjuk, hogyan kell a légitársaságokkal tárgyalni, hogy biztosítsuk, hogy megkapja, ami jogosan jár Önnek.
Ha a Neos elutasítja a kártérítési igényét, ne adja fel. Mi a Refundio.hu segíthetünk. Csak töltse ki űrlapunkat, és mi elintézzük a további lépéseket. A légitársasággal való kapcsolattartástól a jogi képviseletig, ha szükséges. Szakértőkből álló csapatunk készen áll arra, hogy segítsen Önnek, és biztosítsa jogai tiszteletben tartását. Ráadásul, ha nem járunk sikerrel, nem fizet nekünk semmit. Szolgáltatásaink a "nincs siker, nincs díj" megközelítésen alapulnak, így Ön valóban minimális kockázatot vállal.